Przejdź do głównej zawartości

100 jednowyrazowych podpowiedzi do dziennika

Czy szukasz sposobu na pobudzenie swojej kreatywności i zainspirowanie się do pisania? Jeśli tak, to mam dla Ciebie coś specjalnego. Przedstawiam Ci listę 100 jednowyrazowych podpowiedzi do dziennika, które pomogą Ci odkryć nowe pomysły, wyrazić swoje uczucia i pogłębić samoświadomość.

Zawsze twierdziłam i nadal to robię, że tworzenie albumu czy pisanie dziennika (do wyboru) dużo daje. Warto to robić, nawet pomimo braku czasu. Hmm... A może właśnie dlatego!

Wiadomo, że nie każdy potrafi pisać o wszystkim, zanim jeszcze dobrze usiądzie nad swoim dziennikiem. Najczęściej dotyczy to  osób, które dopiero zaczynają tworzyć swój dziennik i to zarówno ten bardziej artystyczny jak i typowo pisany. Dlatego, aby ułatwić ci start, przygotowałam podpowiedzi. 

Podpowiedzi do dziennika, które tu znajdziesz, są jednowyrazowe. Dla jednych będzie to ułatwienie, dla drugich wręcz przeciwnie. Jednak mam nadzieję, że w obydwu przypadkach będą zachęcać do refleksji nad różnymi momentami swojego życia

Lista 100 jednowyrazowych podpowiedzi do dziennika, dzięki którym pobudzisz swoją kreatywność. 

1. Marzenia

2. Wspomnienia

3. Przyszłość

4. Miłość

5. Strach

6. Radość

7. Smutek

8. Złość

9. Zdrowie

10. Praca

11. Pasja

12. Hobby

13. Podróż

14. Przygoda

15. Przyjaźń

16. Rodzina

17. Dzieciństwo

18. Nauka

19. Sztuka

20. Muzyka

21. Książki

22. Film

23. Sport

24. Jedzenie

25. Zwierzęta

26. Natura

27. Pora roku

28. Kolor

29. Zapach

30. Smak

31. Dotyk

32. Słuch

33. Wzrok

34. Intuicja

35. Wiara

36. Nadzieja

37. Pokój

38. Wolność

39. Szczęście

40. Sukces

41. Porażka

42. Wybór

43. Zmiana

44. Rozwój

45. Postęp

46. Cel

47. Plan

48. Działanie

49. Rezultat

50. Nagroda

51. Kara 

52. Motywacja 

53. Inspiracja 

54. Wyobraźnia 

55. Twórczość 

56. Odkrycie 

57. Niespodzianka 

58. Szansa 

59. Ryzyko 

60. Wyzwanie 

61. Problem 

62. Rozwiązanie 

63. Nauczyciel 

64. Uczeń 

65. Mistrz 

66. Lekcja 

67. Błąd 

68. Poprawka 

69. Pytanie 

70. Odpowiedź 

71. Prawda 

72. Kłamstwo 

73. Zaufanie 

74. Zdrada 

75. Przebaczenie 

76. Przepraszanie 

77. Podziękowanie 

78. Komplement 

79. Krytyka 

80. Pochwała 

81. Słowo 

82. Zdanie 

83. Paragraf 

84. Tekst 

85. Tytuł 

86. Temat 

87. Gatunek 

88. Styl 

89. Język 

90. Słownik 

91. Synonim 

92. Antonim 

93. Metafora 

94. Porównanie 

95. Symbol 

96. Humor 

97. Ironia 

98. Satyra 

99. Emocja 

100. Sens 

Mam nadzieję, że ta lista podpowiedzi do dziennika pomoże Ci rozwinąć swoje umiejętności pisarskie i cieszyć się procesem tworzenia tekstu.

Możesz wybrać dowolną podpowiedź i napisać o niej co tylko chcesz, nie ograniczając się do jednego słowa.

Możesz też połączyć kilka podpowiedzi w jedną i stworzyć ciekawszy i bardziej złożony tekst.

Możesz też spróbować pisać codziennie o jednej podpowiedzi i zobaczyć, jak zmienia się Twój sposób myślenia i postrzegania świata.

Pamiętaj, że podpowiedzi do dziennika to tylko narzędzie, które ma Ci pomóc w pisaniu. To Ty decydujesz, co i jak chcesz pisać. Nie ma tu żadnych reguł ani ograniczeń. Ważne jest tylko to, że piszesz z serca i z pasją.

A jeśli wolisz dzienniki bardziej artystyczne, zapraszam na drugi blog

Życzę Ci powodzenia i kreatywnego pisania!

Deni

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Tu i teraz - jogurt, stopa i grafiki

Chciałam zacząć wpis od narzekania na to, jak źle rozpoczęłam ten rok, ale czy to naprawdę mi pomoże? Nie, będę tylko przerabiać to jeszcze raz i jeszcze... a przecież trzeba być i żyć tu i teraz. Skoro tak, to mogę napisać, że właśnie zachwycam się smakiem domowego jogurtu, a obok moja kotka z niecierpliwością domaga się swojej małej porcji. To jest właśnie to "tu i teraz". Wcześniej wspomniałam, że robię jogurty, wykorzystując probiotyki, i potwierdzam, że to się dobrze sprawdza. Trzeba tylko zdecydować się, które wybrać. Ostatnio przeglądałam internet, czując przy okazji, że nigdy nie uczyłam się angielskiego. Na szczęście współczesne translatory są na tyle dobre, że można zrozumieć tekst. Zasada, która u mnie działa, to 0,75 l pełnego mleka w szklanej butelce, trochę naturalnego jogurtu z żywymi kulturami bakterii (ok. 70 g) plus 2 kapsułki probiotyku. Podaję ilość, która u mnie jest odpowiednia do małej jogurtownicy. Więcej informacji z podaniem, co ile i z jakim efektem

Herbatka konopna smaczny i zdrowy napój

Herbatka konopna to napój, który zyskuje coraz większą popularność wśród osób szukających naturalnych sposobów na poprawę zdrowia i samopoczucia. Herbatka ta jest przygotowywana z liści i kwiatów konopi siewnych, które zawierają wiele cennych substancji, a przynajmniej tak podają liczne źródła, których nawet nie jestem w stanie wyliczyć. Od razu wyjaśniam dlaczego użyłam określenia herbatka, a nie herbata. Otóż jako wieloletnia fanka herbat wszelakich, ale prawdziwych, z krzewu herbacianego, staram się tak dla rozróżnienia stosować określenia "herbatka" dla naparów, którym chyba bliżej jest do ziół niż do prawdziwej herbaty. Zupełnie nie przeszkadza mi jeśli ktoś nazywa napar z rumianku herbatą rumiankową czy adekwatnie napar z kwiatów konopi, herbatą konopną. I chyba niepotrzebnie o tym wspominam, bo mogło to zabrzmieć odwrotnie. Tak, czy nie?  W telegraficznym skrócie, co mają w sobie kwiaty konopii i na co mogą pomagać?  Myślę, że numer jeden to kannabinoidy, takie jak CBD