Przejdź do głównej zawartości

Herbatka konopna smaczny i zdrowy napój

Herbatka konopna to napój, który zyskuje coraz większą popularność wśród osób szukających naturalnych sposobów na poprawę zdrowia i samopoczucia. Herbatka ta jest przygotowywana z liści i kwiatów konopi siewnych, które zawierają wiele cennych substancji, a przynajmniej tak podają liczne źródła, których nawet nie jestem w stanie wyliczyć. Od razu wyjaśniam dlaczego użyłam określenia herbatka, a nie herbata. Otóż jako wieloletnia fanka herbat wszelakich, ale prawdziwych, z krzewu herbacianego, staram się tak dla rozróżnienia stosować określenia "herbatka" dla naparów, którym chyba bliżej jest do ziół niż do prawdziwej herbaty. Zupełnie nie przeszkadza mi jeśli ktoś nazywa napar z rumianku herbatą rumiankową czy adekwatnie napar z kwiatów konopi, herbatą konopną. I chyba niepotrzebnie o tym wspominam, bo mogło to zabrzmieć odwrotnie. Tak, czy nie? 

W telegraficznym skrócie, co mają w sobie kwiaty konopii i na co mogą pomagać? 

Myślę, że numer jeden to kannabinoidy, takie jak CBD. CBD posiada szereg potencjalnych właściwości zdrowotnych, choć badania nad tym związkiem są wciąż w trakcie. Niedawno ptaszki gdzieś śpiewały, że w Polsce trwają przygotowania do badania korzysci płynących ze stosowania CBD w chorobie Parkinsona. Nie wiem dokładnie co i jak, ale natknęłam sie się na poszukiwania chętnych do badania. 


CBD jest popularyzowane ze wzgledu na właściwości przeciwbólowe i przeciwzapalne. Jednak przed regularnym spożywaniem wysokich stężeń, teoretycznie warto skonsultować się z lekarzem, aby upewnić się, że jest to bezpieczne dla twojego zdrowia, zwłaszcza jeśli masz jakiekolwiek schorzenia lub przyjmujesz inne leki. Tyle teorii, bo życie pokazuje, że niekoniecznie otrzymamy odpowiedź w gabinecie lekarskim. Jednak, tak jak wspominałam dotyczy to większych stężeń, herbatkę możesz spokojnie sobie pić, pamiętając aby ją dobrze przygotować. 


Poza właściwościami przeciwzapalnymi i przeciwbólowymi często podkreśla się działanie relaksacyjne, przeciwstresowe, czy nawet przeciwlękowe. I tak moi drodzy, mogę to z całą stanowczością potwierdzić. A jak ważna jest poprawa samopoczucia przy nieuleczalnej chorobie, chyba nawet nie muszę pisać. W przypadku choroby Parkinsona każdy, nawet niewielki stres, to znaczne nasilenie objawów choroby. Gdybym nie przekonała się na własnej skórze, nie uwierzylabym jak silny ma to wpływ.

Herbatka konopna może być spożywana zarówno dla zdrowia, jak i dla przyjemności. Można ją pić codziennie lub okazjonalnie, w zależności od potrzeb i preferencji. Sama piję już od dawna, nie tylko ze względu na korzystne dla zdrowia właściwości. Ona po prostu dobrze smakuje i to zarówno sama jak i z dodatkami.

Mamy teraz duży wybór herbat i herbatek, zawsze pojawia się dylemat co wybrać. Kupowałam już w różnych sklepach, zarówno internetowych jak i stacjonarnych. Od jakiegoś czasu mam swój typ, o ktorym dawno, dawno temu (ostatnio też) wspominałam na Instagramie, chwaląc nie tylko smak, ale i samą przesyłkę, bardzo estetycznie zapakowaną. Wiem, że jakość i smak herbatki nie bierze się z opakowania, ale dla niektórych ma to znaczenie. 


Właśnie takie, pozytywne wrażenie robiły na mnie i robią nadal herbatki konopne od Green Mornings. Od pewnego czasu mają też w ofercie kwiaty konopii z dodatkami. Próbowałam już herbatkę z morwą, z chmielem i melisą, z lawendą i hibiskusem oraz miętą i trawą cytrynową. Mi największą przyjemność sprawiła... hmm, chyba muszę podać dwie, chmiel i melisa oraz mięta z trawą cytrynową. Przy czym ta ostatnia charakteryzuje się łagodnym aromatem mięty, co mi akurat bardzo odpowiada. Wybór smaku to jednak bardzo indywidualna sprawa. Polecam Wam te herbatki, których działanie w moim odczucie ma charakter wybitnie relaksujący. 

Nasza kotka zaakceptowała zapachy 

Jak przygotować herbatkę konopną? 

Herbatka konopna jest łatwa i szybka w przygotowaniu. Wystarczy zalać susz konopny szklanką gorącą wodą (około 80°C) i zaparzać pod przykryciem przez 5-10 minut.

Dobrze jest dodać trochę tłuszczu, ktory pomaga w przyswajaniu kannabinoidów, występujących w konopiach. Kannabinoidy są rozpuszczalne w tłuszczach, ale nie w wodzie.

Oczywiście, herbatę konopną można pić również bez dodatku tłuszczu. Jednak w takim przypadku może być ona mniej skuteczną, w przynoszeniu pożądanych efektów zdrowotnych.

Dwa słowa do osób dotknietych chorobą Parkinsona. Z tego co wiem, głównie z własnego doświadczenia, ale nie tylko, nawet niewielkie zdenerwowanie potrafi wywołać u chorego bardzo intensywne nasilenie objawów choroby. Nie zdawałam sobie z tego sprawy, dopóki nie doznałam na własnej skórze. To jest nie do opanowania. W takich sytuacjach dóbrze jest skorzystać z wszelkich dostępnych i naturalnych możliwości, aby to złagodzić. Konopie to dobry wybór, ale i tak nie zawsze wystarczający. 

I jeszcze jedna istotna informacja, bo jak się okazuje czasem pada pytanie - a to legalne!? 
Herbata konopna jest bezpieczna i legalna w spożyciu, ponieważ nie zawiera THC, czyli substancji psychoaktywnej odpowiedzialnej za efekt "haju". Nie powoduje też żadnych skutków ubocznych ani uzależnienia. 

Podsumowując, herbatka konopna to napój o wielu korzystnych właściwościach dla zdrowia i samopoczucia. Może być stosowana jako naturalny środek profilaktyczny lub relaksacyjny. Jest łatwa w przygotowaniu i smaczna w spożyciu. Polecam spróbować!

Smacznego, Deni

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

100 jednowyrazowych podpowiedzi do dziennika

Czy szukasz sposobu na pobudzenie swojej kreatywności i zainspirowanie się do pisania? Jeśli tak, to mam dla Ciebie coś specjalnego. Przedstawiam Ci listę 100 jednowyrazowych podpowiedzi do dziennika, które pomogą Ci odkryć nowe pomysły, wyrazić swoje uczucia i pogłębić samoświadomość. Zawsze twierdziłam i nadal to robię, że tworzenie albumu czy pisanie dziennika (do wyboru) dużo daje. Warto to robić, nawet pomimo braku czasu. Hmm... A może właśnie dlatego! Wiadomo, że nie każdy potrafi pisać o wszystkim, zanim jeszcze dobrze usiądzie nad swoim dziennikiem. Najczęściej dotyczy to  osób, które dopiero zaczynają tworzyć swój dziennik i to zarówno ten bardziej artystyczny jak i typowo pisany. Dlatego, aby ułatwić ci start, przygotowałam podpowiedzi.  Podpowiedzi do dziennika, które tu znajdziesz, są jednowyrazowe. Dla jednych będzie to ułatwienie, dla drugich wręcz przeciwnie. Jednak mam nadzieję, że w obydwu przypadkach będą zachęcać do refleksji nad różnymi momentami swojego życia .  L

Tu i teraz - jogurt, stopa i grafiki

Chciałam zacząć wpis od narzekania na to, jak źle rozpoczęłam ten rok, ale czy to naprawdę mi pomoże? Nie, będę tylko przerabiać to jeszcze raz i jeszcze... a przecież trzeba być i żyć tu i teraz. Skoro tak, to mogę napisać, że właśnie zachwycam się smakiem domowego jogurtu, a obok moja kotka z niecierpliwością domaga się swojej małej porcji. To jest właśnie to "tu i teraz". Wcześniej wspomniałam, że robię jogurty, wykorzystując probiotyki, i potwierdzam, że to się dobrze sprawdza. Trzeba tylko zdecydować się, które wybrać. Ostatnio przeglądałam internet, czując przy okazji, że nigdy nie uczyłam się angielskiego. Na szczęście współczesne translatory są na tyle dobre, że można zrozumieć tekst. Zasada, która u mnie działa, to 0,75 l pełnego mleka w szklanej butelce, trochę naturalnego jogurtu z żywymi kulturami bakterii (ok. 70 g) plus 2 kapsułki probiotyku. Podaję ilość, która u mnie jest odpowiednia do małej jogurtownicy. Więcej informacji z podaniem, co ile i z jakim efektem