Przejdź do głównej zawartości

Notatnik Joplin, mój wybór

Dziś chciałabym Wam opowiedzieć o aplikacji do notatek, która bardzo szybko zyskała moją sympatię. Wspominałam wcześniej o Evernote i zachodzących w nim zmianach, które skłoniły mnie do poszukiwań nowego rozwiązania. Poszukałam, znalazłam, przetestowałam i dzisiaj mogę stwierdzić, że zostaję przy nowym notatniku Joplin.


Notatnik Joplin to darmowa i otwartoźródłowa aplikacja, która pozwala na tworzenie, edytowanie i synchronizowanie notatek na różnych urządzeniach. Można dodawać do nich załączniki, zdjęcia, linki i wiele więcej. Aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze i ma przyjazny interfejs. Można też dostosować jej wygląd do swoich preferencji, np. zmieniając kolor tła, czcionkę czy motyw.

Notatnik Joplin jest idealnym narzędziem dla osób, które lubią mieć porządek w swoich notatkach i chcą mieć do nich dostęp z każdego miejsca, a jednocześnie chcą uniknąć kosztów. Ja osobiście używam go do pisania dziennika, notowania informacji związanych ze zdrowiem, zapisywania pomysłów na bloga, notowania ciekawych cytatów i wielu innych.

Zalety notatnika Joplin:

Wieloplatformowość: Notatnik dostępny jest na różne systemy operacyjne, co umożliwia korzystanie z niego na wielu urządzeniach.

Synchronizacja: Joplin zapewnia możliwość synchronizacji notatek między różnymi urządzeniami, co ułatwia dostęp do informacji.

Markdown: Notatnik obsługuje format Markdown, umożliwiając prostą i czytelną strukturę notatek.

Szyfr owanie end-to-end: Joplin oferuje funkcję szyfrowania end-to-end, zabezpieczając prywatność notatek.

Tagowanie i kategorie: Pozwala na łatwe organizowanie notatek za pomocą tagów i kategorii.

Rozszerzenia: Istnieje możliwość rozszerzania funkcjonalności poprzez dodatki. Tu nie wypowiem się, bo nie instalowałam. 

Otwarte oprogramowanie: Joplin jest projektem open source, co oznacza, że kod jest dostępny publicznie, a społeczność może przyczyniać się do jego rozwoju.

W notatniku można przygotować sobie szablony notatek, co gwykorzystałam do wpisów w dzienniku.




Jeśli szukacie dobrej aplikacji do notatek, to polecam Wam spróbować Notatnika Joplin. Jest to naprawdę świetna alternatywa dla innych programów tego typu, które często są płatne lub mają ograniczone funkcje. Notatnik Joplin jest darmowy, prosty i funkcjonalny. Ja od razu go polubiłam i nie planuję zmiany. Chociaż, jak się zastanowić, takie zmiany nie są złe, bo przy okazji jest to zawsze jakieś ćwiczenie dla naszych szarych komórek.

Wszystkiego dobrego, Deni

Komentarze

  1. Ja jednak wolę zostać przy tradycyjnych notatnikach i kalendarzu. Dużo zdrowia i szczęśliwego nowego roku Danusiu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

100 jednowyrazowych podpowiedzi do dziennika

Czy szukasz sposobu na pobudzenie swojej kreatywności i zainspirowanie się do pisania? Jeśli tak, to mam dla Ciebie coś specjalnego. Przedstawiam Ci listę 100 jednowyrazowych podpowiedzi do dziennika, które pomogą Ci odkryć nowe pomysły, wyrazić swoje uczucia i pogłębić samoświadomość. Zawsze twierdziłam i nadal to robię, że tworzenie albumu czy pisanie dziennika (do wyboru) dużo daje. Warto to robić, nawet pomimo braku czasu. Hmm... A może właśnie dlatego! Wiadomo, że nie każdy potrafi pisać o wszystkim, zanim jeszcze dobrze usiądzie nad swoim dziennikiem. Najczęściej dotyczy to  osób, które dopiero zaczynają tworzyć swój dziennik i to zarówno ten bardziej artystyczny jak i typowo pisany. Dlatego, aby ułatwić ci start, przygotowałam podpowiedzi.  Podpowiedzi do dziennika, które tu znajdziesz, są jednowyrazowe. Dla jednych będzie to ułatwienie, dla drugich wręcz przeciwnie. Jednak mam nadzieję, że w obydwu przypadkach będą zachęcać do refleksji nad różnymi momentami swojego życia .  L

Tu i teraz - jogurt, stopa i grafiki

Chciałam zacząć wpis od narzekania na to, jak źle rozpoczęłam ten rok, ale czy to naprawdę mi pomoże? Nie, będę tylko przerabiać to jeszcze raz i jeszcze... a przecież trzeba być i żyć tu i teraz. Skoro tak, to mogę napisać, że właśnie zachwycam się smakiem domowego jogurtu, a obok moja kotka z niecierpliwością domaga się swojej małej porcji. To jest właśnie to "tu i teraz". Wcześniej wspomniałam, że robię jogurty, wykorzystując probiotyki, i potwierdzam, że to się dobrze sprawdza. Trzeba tylko zdecydować się, które wybrać. Ostatnio przeglądałam internet, czując przy okazji, że nigdy nie uczyłam się angielskiego. Na szczęście współczesne translatory są na tyle dobre, że można zrozumieć tekst. Zasada, która u mnie działa, to 0,75 l pełnego mleka w szklanej butelce, trochę naturalnego jogurtu z żywymi kulturami bakterii (ok. 70 g) plus 2 kapsułki probiotyku. Podaję ilość, która u mnie jest odpowiednia do małej jogurtownicy. Więcej informacji z podaniem, co ile i z jakim efektem

Herbatka konopna smaczny i zdrowy napój

Herbatka konopna to napój, który zyskuje coraz większą popularność wśród osób szukających naturalnych sposobów na poprawę zdrowia i samopoczucia. Herbatka ta jest przygotowywana z liści i kwiatów konopi siewnych, które zawierają wiele cennych substancji, a przynajmniej tak podają liczne źródła, których nawet nie jestem w stanie wyliczyć. Od razu wyjaśniam dlaczego użyłam określenia herbatka, a nie herbata. Otóż jako wieloletnia fanka herbat wszelakich, ale prawdziwych, z krzewu herbacianego, staram się tak dla rozróżnienia stosować określenia "herbatka" dla naparów, którym chyba bliżej jest do ziół niż do prawdziwej herbaty. Zupełnie nie przeszkadza mi jeśli ktoś nazywa napar z rumianku herbatą rumiankową czy adekwatnie napar z kwiatów konopi, herbatą konopną. I chyba niepotrzebnie o tym wspominam, bo mogło to zabrzmieć odwrotnie. Tak, czy nie?  W telegraficznym skrócie, co mają w sobie kwiaty konopii i na co mogą pomagać?  Myślę, że numer jeden to kannabinoidy, takie jak CBD