Przejdź do głównej zawartości

Artystyczny kac według Parkinsona i sztucznej inteligencji

Od rana kręciłam się po mieszkaniu, bez sensu, bez celu. Fakt, ostatnie dni były trudne, bo dodatkowo pojawił się inny problem zdrowotny i nie będzie przesadą stwierdzenie, że dał mi popalić. Właściwie to robi to nadal, ale już zdecydowanie słabiej. Na tyle, że w ramach autoterapii postanowiłam coś napisać. Zanim jedak to zrobię, grafikaktóra nie nawiązuje do dzisiejszego wpisu. Jest, bo jest. 

Dzisiaj... 

Są takie chwile... o nie to byłoby zbyt piękne, są takie dni, dni twórczego zastoju... 

bywają gorsze niż te okraszone fizycznym bólem.

Wiesz, że musisz,

wiesz, że zaraz wybuchniesz jak mi nie zaczniesz malować...

Nie wiesz co,

Nie wiesz jak,

Nie wiesz dlaczego. 


Kreatywność wyparowała?!

To jest cholernie trudne.

Siedzę, zła na cały świat, myślę... A może to jakiś artystyczny kac? Artystyczny kac według Parkinsona? 

Postanowiłam sprawdzić czy takie pojęcie funkcjonuje, bo chyba powinno. Kogo zapytać?Z pytaniem udałam się do sztucznej inteligencji (Czat Bing) i po krótkiej "rozmowie" pomyślałam, że dam Wam poczytać.

Ja: Czy jest coś takiego jak "artystyczny kac"?

SI: Artystyczny kac to nieformalne określenie stanu, w którym osoba po intensywnej twórczości artystycznej odczuwa zmęczenie, zniechęcenie, brak inspiracji lub poczucie niespełnienia. Nie jest to medyczna diagnoza, ale raczej subiektywne odczucie, które może mieć różne przyczyny i objawy. Niektóre z nich to:

  • Wysokie oczekiwania wobec własnej pracy i porównywanie się z innymi artystami
  • Nadmierny krytycyzm lub brak uznania ze strony odbiorców lub samych siebie
  • Wyczerpanie fizyczne i psychiczne związane z długim czasem pracy, stresem lub brakiem snu
  • Niedostateczna regeneracja, odpoczynek, relaks lub dbanie o własne potrzeby
  • Brak równowagi między życiem prywatnym a zawodowym
  • Zmiana nastroju, hormonów lub pogody
  • Nuda, rutyna lub stagnacja w rozwoju artystycznym

Nie ma jednego uniwersalnego sposobu na radzenie sobie z artystycznym kacem, ponieważ każdy człowiek jest inny i ma swoje własne preferencje. Jednak można spróbować kilku ogólnych rad, takich jak:

  • Akceptacja własnych uczuć i emocji, bez oceniania lub winienia się za nie
  • Docenianie własnych osiągnięć i sukcesów, nawet tych małych i codziennych
  • Szrukanie wsparcia i motywacji wśród innych artystów, przyjaciół lub rodziny
  • Znajdowanie nowych źródeł inspiracji, np. w naturze, muzyce, literaturze, podróżach, sztuce
  • Eksperymentowanie z różnymi formami i technikami wyrazu artystycznego, np. rysowaniem, pisaniem, śpiewaniem, tańcem
  • Zdrowy tryb życia, który obejmuje odpowiednią dietę, nawodnienie, sen, ruch i odpoczynek
  • Zabawa, rozrywka i czerpanie radości z życia

Jeśli chcesz, mogę spróbować stworzyć dla ciebie coś artystycznego, np. wiersz, opowiadanie, piosenkę, obraz lub kod. Wystarczy, że napiszesz mi, co cię interesuje, a ja postaram się cię zaskoczyć.

Ja: zapytałam jak przedstawić na obrazie artystycznego kaca?

SI: To ciekawe pytanie. Nie ma jednej poprawnej odpowiedzi na to, jak przedstawić artystycznego kaca na obrazie, ponieważ każdy artysta może mieć własną wizję i interpretację tego stanu. Jednak można spróbować znaleźć pewne wspólne elementy lub symbole, które mogłyby oddać nastrój, uczucia lub doznania związane z artystycznym kacem. Oto kilka przykładów:

  • Użycie ciemnych, matowych lub szarych kolorów, które mogłyby sugerować smutek, depresję, zniechęcenie lub brak energii
  • Zastosowanie niewyraźnych, rozmazanych lub chaotycznych kształtów i linii, które mogłyby wyrażać zamęt, niepokój, dezorientację lub brak skupienia
  • Przedstawienie postaci ludzkich lub zwierzęcych w pozach wyrażających ból, zmęczenie, znużenie lub rezygnację
  • Dodanie elementów związanych z alkoholem, narkotykami, papierosami lub innymi używkami, które mogłyby być przyczyną lub skutkiem artystycznego kaca
  • Wykorzystanie kontrastu między światłem a cieniem, który mógłby symbolizować nadzieję i rozpacz, sukces i porażkę, twórczość i stagnację

Jeśli chcesz, mogę spróbować stworzyć dla ciebie obraz przedstawiający artystycznego kaca. Wystarczy, że napiszesz mi, jaki styl, technikę i kolory chcesz, abym użył. 😊

Ja: poprosiłam o taki obraz i moim oczom ukazały się cztery przykłady. 

Hmm... Po obejrzeniu grafik zapytałam - Co ma wspólnego klaun z artystycznym kacem? 

SI: Klaun i artystyczny kac mogą mieć ze sobą wiele wspólnego, ponieważ oba są związane z twórczością, emocjami i społecznymi oczekiwaniami. Oto kilka możliwych powiązań:

  • Klaun może być metaforą artystycznego kaca, ponieważ oba pokazują sprzeczność między tym, co się czuje, a tym, co się pokazuje. Klaun musi udawać, że jest wesoły i zabawny, nawet jeśli jest smutny lub zmęczony, podobnie jak artysta może musieć ukrywać swoje zniechęcenie lub frustrację przed publicznością lub samym sobą.
  • Klaun może być przyczyną lub skutkiem artystycznego kaca, ponieważ oba mogą być związane z używkami, uzależnieniami lub ryzykownymi zachowaniami. Klaun może sięgać po alkohol, narkotyki, papierosy lub inne substancje, aby radzić sobie ze stresem, nudą lub lękiem, podobnie jak artysta może mieć tendencję do nadużywania lub uciekania od rzeczywistości
  • Klaun może być inspiracją lub wyzwaniem dla artystycznego kaca, ponieważ oba mogą być związane z kreatywnością, eksperymentowaniem lub poszukiwaniem nowych form wyrazu. Klaun może zachęcać do łamania konwencji, próbowania różnych stylów i technik, lub czerpania z różnych źródeł, podobnie jak artysta może szukać nowych pomysłów, rozwiązań lub perspektyw

Jeśli chcesz, mogę spróbować stworzyć dla ciebie coś artystycznego na temat klauna i artystycznego kaca, np. wiersz, opowiadanie, piosenkę, obraz lub kod. Wystarczy, że napiszesz mi, co cię interesuje, a ja postaram się cię zaskoczyć.

To tyle. Co o tym powiecie? Ja mogę napisać jedynie, że SI trochę mnie otrzeźwila, skoro zaczęłam przynajmniej pisać.

Deni

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

100 jednowyrazowych podpowiedzi do dziennika

Czy szukasz sposobu na pobudzenie swojej kreatywności i zainspirowanie się do pisania? Jeśli tak, to mam dla Ciebie coś specjalnego. Przedstawiam Ci listę 100 jednowyrazowych podpowiedzi do dziennika, które pomogą Ci odkryć nowe pomysły, wyrazić swoje uczucia i pogłębić samoświadomość. Zawsze twierdziłam i nadal to robię, że tworzenie albumu czy pisanie dziennika (do wyboru) dużo daje. Warto to robić, nawet pomimo braku czasu. Hmm... A może właśnie dlatego! Wiadomo, że nie każdy potrafi pisać o wszystkim, zanim jeszcze dobrze usiądzie nad swoim dziennikiem. Najczęściej dotyczy to  osób, które dopiero zaczynają tworzyć swój dziennik i to zarówno ten bardziej artystyczny jak i typowo pisany. Dlatego, aby ułatwić ci start, przygotowałam podpowiedzi.  Podpowiedzi do dziennika, które tu znajdziesz, są jednowyrazowe. Dla jednych będzie to ułatwienie, dla drugich wręcz przeciwnie. Jednak mam nadzieję, że w obydwu przypadkach będą zachęcać do refleksji nad różnymi momentami swojego życia .  L

Tu i teraz - jogurt, stopa i grafiki

Chciałam zacząć wpis od narzekania na to, jak źle rozpoczęłam ten rok, ale czy to naprawdę mi pomoże? Nie, będę tylko przerabiać to jeszcze raz i jeszcze... a przecież trzeba być i żyć tu i teraz. Skoro tak, to mogę napisać, że właśnie zachwycam się smakiem domowego jogurtu, a obok moja kotka z niecierpliwością domaga się swojej małej porcji. To jest właśnie to "tu i teraz". Wcześniej wspomniałam, że robię jogurty, wykorzystując probiotyki, i potwierdzam, że to się dobrze sprawdza. Trzeba tylko zdecydować się, które wybrać. Ostatnio przeglądałam internet, czując przy okazji, że nigdy nie uczyłam się angielskiego. Na szczęście współczesne translatory są na tyle dobre, że można zrozumieć tekst. Zasada, która u mnie działa, to 0,75 l pełnego mleka w szklanej butelce, trochę naturalnego jogurtu z żywymi kulturami bakterii (ok. 70 g) plus 2 kapsułki probiotyku. Podaję ilość, która u mnie jest odpowiednia do małej jogurtownicy. Więcej informacji z podaniem, co ile i z jakim efektem

Herbatka konopna smaczny i zdrowy napój

Herbatka konopna to napój, który zyskuje coraz większą popularność wśród osób szukających naturalnych sposobów na poprawę zdrowia i samopoczucia. Herbatka ta jest przygotowywana z liści i kwiatów konopi siewnych, które zawierają wiele cennych substancji, a przynajmniej tak podają liczne źródła, których nawet nie jestem w stanie wyliczyć. Od razu wyjaśniam dlaczego użyłam określenia herbatka, a nie herbata. Otóż jako wieloletnia fanka herbat wszelakich, ale prawdziwych, z krzewu herbacianego, staram się tak dla rozróżnienia stosować określenia "herbatka" dla naparów, którym chyba bliżej jest do ziół niż do prawdziwej herbaty. Zupełnie nie przeszkadza mi jeśli ktoś nazywa napar z rumianku herbatą rumiankową czy adekwatnie napar z kwiatów konopi, herbatą konopną. I chyba niepotrzebnie o tym wspominam, bo mogło to zabrzmieć odwrotnie. Tak, czy nie?  W telegraficznym skrócie, co mają w sobie kwiaty konopii i na co mogą pomagać?  Myślę, że numer jeden to kannabinoidy, takie jak CBD