Przejdź do głównej zawartości

Czytałam nałogowo, on mi to zabrał

Tak, jeszcze nie tak dawno czytałam dobrze ponad sto książek rocznie. Oczywiście nie liczy się ilość, dobrze o tym wiem, ale jakoś to czytanie trzeba było zobrazować, a nie będę tu biblioteki rysować.

Niestety, pan P zabrał mi też książki. Kiedy widzi się podwójnie, czytanie jest jedną wielką katastrofą. Pół biedy odczytać cenę w sklepie, chociaż tam można doznać szoku, ale przeczytać da się. Książki, zwłaszcza te grube, czyta się długo, to już nie dla mnie. Co zrobić, zostały audiobooki. 

W tej kategorii wybór mocno się zawęża, ale póki co zawsze coś się znajdzie. To znaczy audiobooków jest dużo, tylko nie wiedzieć czemu głównie kryminały, romanse i trochę obyczajówki.

Ja lubiłam i nadal lubię literaturą faktu, popularnonaukową i temu podobne. A tu jest kiepsko. Ostatecznie sięgam po kryminał, ale w tej kategorii dość często nie odpowiada mi sypanie ku....  w co drugim zdaniu. Nie, nie, ja nie jestem taka starsza pani co nie przeklina, robię to nawet dość często, ale zawsze na własne potrzeby. W literaturze nadmiar przekleństw przeszkadza mi.

Coś chciałam tu jeszcze napisać, prawdopodobnie istotnego, ale... wyparowało. Wystarczy pół minuty i nie ma. Ależ to denerwujące jest. Na pewno denerwujące? E tam, jak zapomniałam, to nie mogło być ważne. Może jutro sobie przypomne, to dopiszę.

A wracając do audiobooków, dla mnie ważny jest lektor, a właściwie jego głos. Mam notes gdzie notuję audiobooki i lektorów wraz z subiektywną oceną. Nie przedstawię jej tutaj dokładnie, bo jak pisałam, to bardzo subiektywna ocena. Mogę jednak pokazać jak taki niby ranking robię. To pierwsza strona, a są już trzy. 

Jeśli chodzi o audiobooki z tego roku, to polecam:

"Lekcje chemii" Bonnie Garmus

"Moc czułych słów. Zapiski Wiedźmy"Agnieszka Sawicz

"Tak działa mózg. Jak mądrze dbać o jego funkcjonowanie" Joanna Podgórska 

"Ja, która nie poznałam mężczyzn" Jacqueline Harpman

"Nigdy nie jest za późno na nowy początek" Julia Cameron

"Johnny. Powieść o księdzu Janie Kaczkowski" Maciej Kraszewki

To oczywiście nie wszystkie tegoroczne, ale jak polecać to moim zdaniem najlepsze.

Jak znacie jakieś fajne audiobooki to proszę piszcie w komentarzu. 

Z góry dziękuję, Deni

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

100 jednowyrazowych podpowiedzi do dziennika

Czy szukasz sposobu na pobudzenie swojej kreatywności i zainspirowanie się do pisania? Jeśli tak, to mam dla Ciebie coś specjalnego. Przedstawiam Ci listę 100 jednowyrazowych podpowiedzi do dziennika, które pomogą Ci odkryć nowe pomysły, wyrazić swoje uczucia i pogłębić samoświadomość. Zawsze twierdziłam i nadal to robię, że tworzenie albumu czy pisanie dziennika (do wyboru) dużo daje. Warto to robić, nawet pomimo braku czasu. Hmm... A może właśnie dlatego! Wiadomo, że nie każdy potrafi pisać o wszystkim, zanim jeszcze dobrze usiądzie nad swoim dziennikiem. Najczęściej dotyczy to  osób, które dopiero zaczynają tworzyć swój dziennik i to zarówno ten bardziej artystyczny jak i typowo pisany. Dlatego, aby ułatwić ci start, przygotowałam podpowiedzi.  Podpowiedzi do dziennika, które tu znajdziesz, są jednowyrazowe. Dla jednych będzie to ułatwienie, dla drugich wręcz przeciwnie. Jednak mam nadzieję, że w obydwu przypadkach będą zachęcać do refleksji nad różnymi momentami swojego życia .  L

Tu i teraz - jogurt, stopa i grafiki

Chciałam zacząć wpis od narzekania na to, jak źle rozpoczęłam ten rok, ale czy to naprawdę mi pomoże? Nie, będę tylko przerabiać to jeszcze raz i jeszcze... a przecież trzeba być i żyć tu i teraz. Skoro tak, to mogę napisać, że właśnie zachwycam się smakiem domowego jogurtu, a obok moja kotka z niecierpliwością domaga się swojej małej porcji. To jest właśnie to "tu i teraz". Wcześniej wspomniałam, że robię jogurty, wykorzystując probiotyki, i potwierdzam, że to się dobrze sprawdza. Trzeba tylko zdecydować się, które wybrać. Ostatnio przeglądałam internet, czując przy okazji, że nigdy nie uczyłam się angielskiego. Na szczęście współczesne translatory są na tyle dobre, że można zrozumieć tekst. Zasada, która u mnie działa, to 0,75 l pełnego mleka w szklanej butelce, trochę naturalnego jogurtu z żywymi kulturami bakterii (ok. 70 g) plus 2 kapsułki probiotyku. Podaję ilość, która u mnie jest odpowiednia do małej jogurtownicy. Więcej informacji z podaniem, co ile i z jakim efektem

Jak zrobić domowy jogurt z probiotykami

Wspominałam już kiedyś o tym, że robię domowe jogurty, wykorzystując probiotyki zakupione w aptece. Probiotyki są niezwykle ważne przy chorobie Parkinsona, trzeba o tym pamiętać i stosować w sposób ciągły, każdego dnia. Właśnie takie dostałam zalecenia i jak najbardziej ich się trzymam. Suplementuję probiotyki w kapsułkach lub saszetkach, a dodatkowo robię jogurty z probiotykami. Nie jestem w stanie odpowiedzieć jak bardzo ma to sens, jak zachowują się te cenne bakterie w jogurcie, ale raczej niemożliwe jest, aby zaszkodziły, natomiast jest bardzo prawdopodobne, że dzięki takim zabiegom będzie nie tylko smacznie, ale i zdrowo. Pierwsze próby już za mną, czas napisać coś więcej. Pozwolę sobie zacząć od dokładnego opisu przygotowania jogurtu w warunkach domowych.  Jak zrobić domowy jogurt z dodatkiem probiotyków?  W czym robić jogurt?  Na dobrą sprawę można całkiem zwyczajnie "pod kołderką", czyli tak jak kiedyś gotowało się ryż. Chodzi tu o utrzymanie temperatury przez kilka g